خیلیها میگویند: «اما این خود بچههای من هستند که این یا آن ماشین کنترلی اسباب بازی ساده را میخواهند»، انگار این ذائقهها ذاتی است. این بدون در نظر گرفتن یک شرطی شدن اجتماعی است که از بدو تولد مداخله می کند.
آزمایشها نشان دادهاند که بزرگسالانی که نشانی از همان نوزاد گریان، با لباس دختر یا پسر، نشان داده شدهاند، تمایل دارند برای نوزاد دختر فرضی بگویند «او میگرید چون میترسد» و برای پسر فرضی «گریه میکند». به این دلیل که او عصبانی است.»
بزرگسالان، والدین، مربیان، انتظارات، نگرش ها و فرافکنی های متفاوتی از دختران و پسرانی دارند که در شرطی سازی اجتماعی شرکت می کنند.
برنامههای تلویزیونی، تبلیغات، فروشگاهها، مجلات برای والدین و تعدادی از آثار شبه روانشناختی: کل محیط ما برای تقویت تقسیمبندیهای جنسیتی، مخالف ارزشهای شبه «زنانه»، به عنوان مثال انفعال مدیریت فضای داخلی به ارزشهایی که ذاتاً وجود دارد، سازماندهی شده است.
«مردانه» مانند پرخاشگری تسخیر جهان. با این حال، این به اصطلاح شکاف طبیعی با مطالعات اخیر که به انعطاف پذیری مغز انسان گواهی می دهند، و به این واقعیت که بین هر دو انسان تنوع بیشتری نسبت به زنان و مردان به طور کلی وجود دارد، تناقض دارد.
اسباببازیهای جنسیتی که از سنین پایین ارائه میشوند، میتوانند شرایطی ایجاد کنند، که ممکن است در انتخاب بعدی جهتگیری و حرفه مدرسه بیتأثیر نباشد.
اسباببازیها به دختران مشاغل منشی، پرستار، صندوقدار، آرایشگر را میدهند.
به پسرها: محقق، متخصص کامپیوتر، خلبان… با این حال، زمینه کار همچنان با تقسیمات جنسیتی و نابرابری مشخص میشود: نرخ بیکاری بالاتر برای زنان، شکاف جنسیتی 27 درصد حقوق. افزایش، دسترسی دشوارتر به موقعیت های تصمیم گیری، تمرکز در طیف محدودی از حرفه ها که منعکس کننده انتساب سنتی به نقش خانگی است، مسئولیت زندگی خانوادگی که عمدتاً بر دوش زنان است و غیره.
بر اساس تحقیقات منتشر شده در دسامبر 2016 از موسسه مهندسی و فناوری مستقر در بریتانیا، “فهرست های کلیشه ای هدایای کریسمس” ممکن است به دور کردن دختران از مشاغل مهندسی و فناوری کمک کند. پسران سه برابر بیشتر در کریسمس اسباببازیهای مرتبط با «علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات» دریافت میکنند.
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.