دیوارهای بتنی قیر است که از 450000 کیلومتر کابل های زیردریایی که بخش بزرگی از ارتباطات جهان از آن عبور می کند در برابر خوردگی و سایش محافظت می کند.
قیر در بازار همچنین نقش عایق صوتی و حرارتی خانه ها را ایفا می کند. در ضخامت طبقات ریخته می شود، انتشار صدا و اتلاف گرما را کاهش می دهد و به نفع راحتی زندگی و صرفه جویی در انرژی است.
در صنعت خودروسازی از قیر برای کاهش ارتعاشات استفاده می شود. در برخی از مدل های خودرو تا 30 قطعه مختلف با عناصر میرایی قیری وجود دارد.
قیر همچنین برای عایقسازی باتریهای الکتریکی، مهر و موم کردن سازههای مهندسی، ترویج جوانهزنی و رشد گیاهان در سطوح باغبانی بازار و حتی بهینهسازی جوهر روزنامهها استفاده میشود.
مواد اولیه جاده ها و خطوط ترافیک شهری مانند مسیرهای دوچرخه سواری یا پیاده روها، قیر باعث تسریع و بهبود مستمر تحرک و تبادل بین افراد شده است.
قیر عمدتاً در ساخت و ساز جاده استفاده می شود، جایی که چسب را برای مخلوط های قیری فراهم می کند. استفاده از قیر با توسعه خودرو افزایش یافت. استفاده از قیر که به طور طبیعی چسبنده است، حل مشکل گرد و غبار ناشی از تردد در ماکادام را ممکن ساخته است.
به تدریج، به لطف ویژگی های مقاومت، نفوذ ناپذیری و سهولت اجرا، روکش های قیری عملاً تمام جاده ها را پوشانده اند. در سال 1852، شیمیدان بلژیکی، ادموند جی دسمد، اولین جاده ای را با آسفالت طبیعی در حومه پرپینیان ایجاد کرد.
به زودی در ایالات متحده مستقر شد و اولین سایت های پوشش قیر را در نیوآرک، نیوجرسی، در سال 1870 و سپس در واشنگتن دی سی در سال 1872 راه اندازی کرد.
صنعت قیر که در اروپا متولد شد، اولین رونق خود را در ایالات متحده تجربه کرد. پس از جنگ جهانی دوم به طور انبوه به قاره کهن باز خواهد گشت تا جایگزین قیر شود.
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.